Dinsdag 14 nov

15 november 2017 - Monteverde, Costa Rica

Dinsdag 14 nov

Het ritme van vroeg opstaan deze vakantie zet zich voort. Ook nu zijn we 6.00u wakker, maar we blijven nog even lekker liggen. Er is hier tussen 6.00u s morgens en 13.00u s middags geen stroom, das wel even wennen en ik neig om steeds het licht aan te doen omdat t nogal donker is in onze kamer. Maar da's dus zinloos. Dan rustig  n ontbijtje in het hotel en op naar de duikschool. We gaan weer met n klein bootje de zee op en weer zijn er flinke golven, niet heel relaxed dus. T bootje ligt flink te deinen als we ons klaar moeten maken en ons achterover in zee laten vallen. Visibility is niet heel goed, 12m en er is veel stroming. Ik ben eerst niet zo relaxed, maar er zwemt n nurse share rond die ons blijft volgen en  iedere keer weer langs komt, erg leuk om te zien. Ik schrik me rot als hij van achteren vlak onder mij door komt zwemmen, en slaak een gil (die niemand natuurlijk hoort onder water) ik kan hem bijna aanraken! We zien ook nog een turtle en verder allerlei vissen en ik geniet steeds meer van de duik. Het duurt even voordat iedereen weer op de boot zit en de tocht terug , overigens niet meer dan 10 min, is weer wat minder fijn vanwege de golven.

De middag duik doen we op n wat rustiger zeetje, de andere kant op richting zuid ipv noord. We zien veel vissen zoals barracuda's een shark sucker, lion fish, trumpetfish enz. En er is weer n verpleegstershaai.

Eind van de middag doen we rustig aan, en chillen lekker op het strandje. s Avonds eten we wat bij tranquilo.en zien daar weer onze Nederlandse vrienden Ron en Martin die samen met twee andere Nederlanders aan tafel zitten. We sluiten wat later bij hen aan omdat er een pubquiz begint. We hebben n gezellige avond en doen t niet slecht, hoewel dat niet door mijn bijdrage komt. Ik ben heel moe en ga eerder weg. Uiteindelijk worden we derde en ik wordt slapend rijk 😉