Woensdag 15 nov

17 november 2017 - Monteverde, Costa Rica

Woensdag 15 nov

Vandaag weer op tijd op, Sergio gaat duiken om 8.30u en ik besluit om naar een yoga klasje te gaan omdat het best hard waait en ik niet zo'n zin heb in een wavy boottochtje en ik wil de dag n beetje relaxt beginnen. De yoga is nog best zwaar omdat we soms lang in n oncomfortabele houding moeten staan en daar komt nog bij dat ik niet de lenigste ben, zeg maar gerust de meest stijve persoon van alle deelnemers en ik voel me n beetje n houten klaas. Maar dat deert natuurlijk niet, ieder lichaam is anders, zoals ze het daar heel netjes zeggen 😉Het is wel een heerlijke start van de dag.

Sergio komt heel enthousiast van zijn duik terug. Hij heeft 3 enorme kreeften, een schildpad, garnaaltjes in n koraalkelk, 3 sepiatjes, een kleine murene en nog veel meer gezien. (Tuurlijk, ik ga n keer niet mee...)We hebben een heerlijke lunch bij Desideri een hip tentje waar de kok altijd even n praatje met ons komt maken. Ik besluit de middagduik mee te doen. Helaas zien we niet veel meer dan n verpleegstershaai die met ons mee zwemt. Er is best veel current en t zicht is niet erg goed, zo'n 10m. Wel krijg ik het duikgevoel steeds meer terug.

S Avonds hebben we flink onweer en regen, maar niet voor heel lang gelukkig. Als t droog is lopen we weer naar t dorp om bij Desidri te eten. Sergio verse kreeft (of hij even kan wachten want de kreeft is wat later binnen gekomen en dan krijgt hij verse) en ik neem de huisspecial, gnocci met tomaat en basilicum.

1. Annet:
    17 november 2017
    Hm...... Verse kreeft, die Sergio die ochtend nog had zien zwemmen ;-)