Donderdag 16 nov

17 november 2017 - Monteverde, Costa Rica

Donderdag 16 nov

De tijd gaat hard hier, te hard. Nog maar twee dagen. Op onze planning staan twee duiken, waaronder een nachtduik, maar er is er een code rood afgegeven door de marine en er mogen geen bootjes het water op vanwege? Teveel wind of stroming, maar in elk geval gevaarlijk. Dus duiken zit er niet in.

Ik volg weer mn yoga klasje en ga daarna bij Desidri zitten waar ik me aan tafel aansluit bij Ron en Martin die daar ook zitten. Sergio komt later aanlopen. We besluiten t strand aan de oostkant van het eiland eens te gaan bekijken. Dat blijkt verder lopen dan we dachten over smalle junglepaadjes. Ik vind het strand daar n beetje tegenvallen, gisteren ben ik (per ongeluk, verkeerd paadje) naar de noordkant gelopen en daar was t veel mooier.

We bestellen n lunch op t strandje en besluiten om daarna naar t noorden te lopen. Er moet n paadje langs de kust zijn. Ik verbaas me hier over de afstanden, hoewel t eiland slechts 2km2 groot moet zijn lijken de loopafstanden nog best flink. T pad blijkt n lastig te volgen junglepaadje en t schiet niet echt op. Aangezien t ook t enige paadje is wat daar is, en de andere optie om terug te lopen ons ook niet zo aanspreekt, vervolgen we onze barre jungletocht op slippertjes om uiteindelijk bij t noordstrand aan te komen. Inmiddels is daar dan de zon weg en aangezien we om 17.00u onze gehuurde snorkelset in  moeten leveren (overigens ook niet zo'n goed idee, we zien niet eens onze eigen voeten zo troebel is t water) lopen we dan maar gelijk door naar t dorp.

Beetje jammer zo, we kunnen daar nog even van t laatste zonnetje genieten om die dan mooi onder te zien gaan.

Maar we hebben wel de eilandtour gehad 😉

s Avonds sluiten we ons aan bij Ron, Martin, Lisette en Erwin bij een locaal visrestaurantje. De avond eindigt heel gezellig met een voor ons nieuw kaartspel, Cambio.

Ik ben n beetje aan t indutten, maar je moet bij dit spel heel goed opletten, dus ik ben gelijk weer wakker. Voor hier wordt t n latertje, 12.00u Maar wel een goede afsluiting van de dag.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ouders van Sergio:
    17 november 2017
    We genieten volop van jullie reiservaring en belevenissen. Mooi te zien en te lezen dat de natuur van het land zo fraai. We kijken uit naar het moment dat jullie weer landen in NL.