Vrijdag 17 nov

17 november 2017 - Little Corn Island, Nicaragua

Vrijdag 17 november

De laatste dag alweer op little Corn Island. We maken twee ochtendduiken na een ontbijtje bij ons hotel. Ze zijn niet spectaculair, het zicht is helaas niet optimaal. We bezoeken nogmaals de duikplek casa en casita, waar Sergio vorige keer zo enthousiast over was. Helaas laten de squids (sepia) de kreeften en de schildpad zich niet meer zien. Wel zien we een hele grote (rough talied) stingray en de verpleegstershaai zwemt weer rond. Tijdens de safety stop zien sommigen een dolfijn langs zwemmen, maar die is er maar heel even en t zicht is slecht. Wel zien we als we boven komen nog net twee rugvinnen het water uit komen.

Op de tweede duikplek zit niet veel vis, ik had wel wat meer verwacht aangezien het ook een snorkelplek is. Jammer genoeg gaat de nachtduik die we graag hadden willen maken niet door wegens te weinig aanmeldingen.

Dus dan eerst maar ff lekker lunchen en n beetje chillen bij t hotel. Voor t avondeten lopen we naar de Tranquilo bar over het verharde slecht verlichtte voetpaadje door t dorpje, zoals alle avonden, en we struikelen voor de laatste maal over de drempeltjes die ze daar gemaakt hebben. Dat gaat iedere avond t zelfde, Sergio die zegt pas op voor de drempeltjes zometeen en vervolgens één van ons beiden die zich even later verstapt waarna de opmerking volgt: Oh ja, een drempeltje 😂

We maken het niet te laat want we zijn moe en morgen moeten we weer vroeg op on ons om 6.00u bij de haven te melden en te verifiëren of de middagboot wel gaat. Das n beetje jammer maar ze kunnen t ons niet met 100% zekerheid vertellen.