Zaterdag 18 nov

18 november 2017 - Little Corn Island, Nicaragua

Zaterdag 18 nov

Vandaag is vertrekdag en zeggen we little Corn Island gedag.Na s ochtend nog wat relaxen bij het hotel, ik volg eerst nog een yoga klasje, vertrekken we om 13.30u met de panga boot. (Een soort watertaxi) we zijn al gewaarschuwd dat we nat gaan worden en dat klopt. De open boot met twee grote motoren van 200pk zit helemaal vol en met hoge vaart springt hij door de golven en het boegwater spat omhoog langs de zijkanten. Wij zitten achterin, dus volle lading... Maar overal is aan gedacht, er ligt een zeil in de boot langs de zijkant. Dus die wordt al snel gebruikt om ons nog enigszins droog te houden. Daar gaan we dus, in een speedboot op zee onder een wapperend zeiltje. Gelukkig valt de overtocht mee en al snel (in elk geval n stuk sneller dan met de vrachtboot op de heenweg) komen we aan op big Corn Island.

Daar moeten we een uur wachten voor onze vlucht naar Managua. De vlucht blijkt vertraagd, dus vertrek is een uur later dan gepland. Ineens wordt onze overstap nog krap, we vliegen namelijk door naar San Jose. Gelukkig verloopt de vlucht voorspoedig, ditmaal hebben we een wat groter vliegtuig zonder tussenstop op blue fields, dus met n klein uurtje zijn we er. Onze bagage wordt apart gehouden en voor ons gedragen naar de incheckbalie. Service!

Dan is het nog een uurtje vliegen naar San Jose. Helaas staat daar een enorme rij voor de immigratie, dus dat duurt even. En dan met de taxi naar onze b&b Lajuela vlakbij de luchthaven. Die laat ons en teveel betalen (niet de vantevoren afgesproken prijs) en zet ons bij t verkeerde hostel af. Gelukkig is ons hotel op loopafstand van de eerste. Rond 21.30u zijn we gearriveerd.

Hopelijk hebben we een goede nacht, want om 6.30u vertrekt ons vliegtuig naar Houston om vandaar uit na een zes uur durende overstap door te vliegen naar Nederland. Nog n reisje van slechts 18u te gaan.

Bye Bye Costa Rica en Nicaragua. We hebben genoten van een prachtige reis!